Persbericht

Federaal minister bevoegd voor Post Petra De Sutter: 'Jaarrapport Ombudsdienst bewijst harde werk dat postsector geleverd heeft in 2020'

De Ombudsdienst voor de Postsector stelt vandaag, woensdag 31 maart 2021, haar jaarverslag voor. Het bevat belangrijke informatie over een sector die, ondanks de vele extra moeilijkheden die de coronacrisis met zich mee brengt, haar werk op een performante manier blijft uitvoeren.

“De coronacrisis en de exponentiële groei in postpakketten hebben een grote impact gehad op de postsector. Alle medewerkers hebben onder uitzonderlijke omstandigheden hard werk verricht en zich zo onafgebroken ten dienste gesteld van de bevolking.” aldus bevoegd minister Petra De Sutter die alle medewerkers hiervoor uitdrukkelijk wil bedanken. “Deze mensen zorgen er mee voor dat onze maatschappij kan blijven draaien in deze moeilijke tijden van afstand houden en isolatie.”

 

Het aantal geschillen met betrekking tot het verzenden van postpakketten is toegenomen in vergelijking met het voorgaande jaar, maar het rapport geeft aan dat deze toename relatief is, rekening houdend met de exponentiële groei van verzonden pakketten ten gevolge van de boomende e-commerce sector. Het aantal ontvankelijke dossiers ingediend bij de ombudsdienst blijft nagenoeg status quo. En de ombudsdienst kon 71% van de dossiers afhandelen door een minnelijke schikking te treffen tussen de betrokken partijen, wat een sterk resultaat is.